maandag 27 oktober 2014

Eerste lijstjes post - Dingen die me gelukkig maken

Ik ben een echt lijstjes mens. Lijstjes maken me gelukkig, geven me een opgeruimd gevoel en als alles meezit, kan je ook lekker schrappen. Het schept orde in mijn hoofd vol nestels en het doet me verlangen en genieten van de dingen die ik niet meteen of misschien zelfs nooit zal realiseren.

Ik dacht dat mijn lijstjes wel een leuke nieuwe topic konden worden. Ik maak werkelijk overal lijstjes, in boekjes die ik vind, in agenda's, thuis of op 't werk, op pinterest, in favorieten, op de i-Phone, in word documentjes. Over saaie dingen zoals klussen in huis maar ook over plaatsen waar ik nog heen wil, boeken die ik wil lezen, recepten die ik wil uitproberen of zelfs hollywood one night stands.
Ik vond dit lijstje laatst in een boekje in mijn nachtkastlade. Ik maakte het op een moment waarop ik van alles zag en dat dan ook wou; verre reizen maken, verbouwen, kledingkast volledig vernieuwen. Omdat ik dringend met mijn voeten terug op de grond terecht moest komen, begon ik aan mijn geluk zit in kleine dingen lijstje. Hier komt ie:

- vers gewassen beddengoed
- was buiten ophangen
- Niels die met een speelgoedauto over me rijdt (zei ik al dat het een oud lijstje was?)
- koude kattenvacht van Smudge strelen
- gevoel net na het joggen
- zon op mijn huid
- warm zand aan m'n voeten
- eerste koffie op 't werk
- nieuwe schoenen (duuh)
- maandag thuis komen in een vers gepoetst huis. Dankje Linda!!!!!
- stoppels epileren
- terrasje doen
- met nieuw roddelboekje in de zetel nestelen
- de slappe lach met mijn zus
- aperitiefhapjes
- schooloptreden van de kinderen, en geloof me, dit gevoel ken je pas écht en enkel met je eigen kinderen
- mosselen met frietjes
- dàt liedje op de radio
- haar dat perfect valt
- een binnenpretje
- So you think you can dance, Jani, the dress, the kardashians en nog meer van die tv pulp
- soldetjes scoren
- gibbons in Plancenkendael. Echt die apen zijn toch gewoon hilarisch, ik kan daar uren naar kijken. Die veel te lange armen die over de grond slepen, dat norse gezicht. Wat zou ik graag eventjes met zo eentje rond mijn nek rond lopen.
- En last but not least: lijstjes maken




Ik hoop dat jullie gelukkig werden van mijn lijstje en mij geen al te grote weirdo vinden. (stoppels en zo...)
Wat maakt jullie gelukkig?
En wat ik me ook afvraag: maken mannen ook lijstjes?






Geen opmerkingen:

Een reactie posten